Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Aνασκόπηση



Εχει περάσει ο Ιανουάριος, ο Φεβρουαριος, κοντεύει να τελειώσει και ο Μαρτιος και δεν εχω ενημερώσει το μπλογκ μου; Ντροπή! Θα επανορθώσω το λαθος. Τι εχει σημβει μεσα σε αυτους τους μήνες; Χμμμ....

Χειμώνας. Χα!!! Τι ειναι αυτο;  Τι εχω ακουσει εως τωρα για τη Νορβηγία;

Στη Νορβηγια κανει κρυο. Στη  Νορβηγία εχει χιονια μεχρι το καλοκαιρι (στη βόρεια Νορβηγια κοντα στο βόριο πολο ναι, Οσλο παντως όχι). Στη Νορβηγια εχει πολικες αρκουδες (Οχι στη Νορβηγια, στο Σβαλμπαρντ τις εχει και καλα κανουν και καθονται εκει.) 

Τα λεφτα μου πισω κύριοι. Λάθος μου τα λέγανε. κρυο; Οκ τα Χριστουγεννα για μια εβδομάδα πάτησε κάτι -10 και -20, αλλα επιβι'ωσαμε. Δεν ήταν τίποτα. Μεχρι και η μητερα μου είπε μα δεν κάνει κρυο (μαχη εδινα για να βαλει ισοθερμικα... και την εχανα. ). Χιονια μεχρι το καλοκαίρι; Εδω γελάνε. Εριξε λίγο παραπάνω από ότι έριξε πέρσι. Ηταν λιγο καλυτερος ο χειμώνας, αλλά και πάλι δεν ηταν χειμώνας αυτος. Τσιγγουνιές. Αυτο που είχαμε πολυ ήταν ο ΠΑΓΟΣ. Πολυ πάγος.... Παντου!!! σε σημείο που να μη μπορεις να περπατήσεις. Τι γινοταν; Εριχνε για παραδειγμα  20 ποντους χιονι; Δε χιονιζε τις υπολοιπες μερες, ανεβαινε η θερμοκρασια το πρωι και το ψιλοέλιωνε ή και ακομα χειροτερα ψιχάλιζε, παγωνε το βραδυ. Την επομενη μερα παγοδρόμιο. Κι εκει που περναγαν οι μέρες και έκανε να λιωσουν οι παγοι κι ελεγες επιτελους θα περπατησω σαν ανθρωπος τσουπ χιονιόπτωση. Φτου κι απο την αρχή. Μια μερα ειχα κατσει μιση ωρα στα σκαλια και κοιταζα τον παγετωνα της αυλης μου προσπαθώντας να  δω πως θα καταφερω να κατεβω και να παω στη δουλεια μου . Το θέαμα που αντίκρισα ήταν αυτό.

 Μονο εκεινη η αριστερη λωριδα χιονιου εσωζε την κατασταση, αλλά και αυτη μια μερα κρατησε. Μετα θα χρειαζόμουν ή παγοπέδιλα



ή 


Τελικα τιποτα απο αυτα δε χρειαστηκε, η Μερέτε έριξε ψιλό χαλίκι απο πάνω.

Απο αθλοπαιδιές; Ενα βράδυ με κατι φίλους πηγα για σνοουμπορντ και τα υπόλοιπα σαββατοκύρια σκι. Εφαγα και μια μερα -φολα στο σκι. Τραυματικη εμπειρία. Ειχα γνωρισει μια φόλα με το σνοουμπορντ, δε θα γινόταν και με το σκι; Δε θα κατσω να την αναλυσω τωρα γιατι πρωτον βαριέμαι και δευτερον απλα αυτη τη μερα θελω να την ξεχάσω. Τι εμαθα απο αυτη τη μέρα; Ενα λάθος κερί σου καταστρεφει την μερα, εντελως. Κι εκεινη την ημέρα δε δουλευε κανενα κερι. Κανενα χρωματολογιο. Οτι και να βαζαμε ηταν λάθος. Γυρισα εξουθενωμένη, και χωρις να εχω ευχαριστηθεί εστω στο ελάχιστο. Το μονο που εχει μεινει που να αξιζει απο εκεινη την ημέρα ήταν οι φωτογραφίες που τραβηχτηκαν. Οι οποιες είναι θεικές. Μονο αυτο... τιποτα αλλο. 












Τα επομενα σαββατοκύριακα πέρασαν σπαζοκεφαλιάζοντας για το χρωμα του κεριου. Πραγματικά ειναι ολοκληρη επιστήμη αυτο το θέμα. Και τρελή καταπίεση, εγω έτσι το βλέπω τουλάχιστον. Μπλε για τους -10με -5, μωβ για -5 με 0 βαθμους, κοκκινο γι α πανω απο 0 βαθμους θ,  και απο κει και περα στη μισητη κόλλα (Κλιστερ λεγεται). Την κολλα όλοι τη μισουν, και απο οτι εμαθα εχει και αυτη χρωματολογιο. Εγω τη  μισω σε σημειο να λεω οτι παπαλα το σκι, τερμα για φέτος. Αμ έλα που η ανοιξη μας ήρθε πάλι απο τελη Φεβρουαριου.... Πανε τα χιονια στην πόλη, και το στοιχημα ειναι αν θα διατηρηθει το χιονι στο βουναλακι.  
Απογοητευση με ειχε πιασει. Τι, θα κρεμασω τα πεδιλα από τώρα;; Τοσο νωρις; Ένιωθα πως δεν είχα κανει σκι φέτος. Ήταν λίγο. Οκ κατι θα εβρισκα να κανω, πχ να ξεθαψω το ποδηλατο απο την αποθήκη. Αλλά και πάλι μου φαινόταν νωρις. Ειναι Φεβρουαριος ακομα ρε γαμώτο!!! Ελεος. Θελω χιονι, θελω σκι. Να το συνεχισω σε σνοουμπορντ δεν έπαιζε, που λεφτα για καρτες. Και ασε που το ΧΚ μου εδω ειναι μικρο. Μεγαλο για τα δεδομενα οτι εχεις ενα χιονοδρομικο μεσα στην πολη, καλο ειναι για ξεχαρμάνιασμα αλλα μεχρι εκει. Δεν αξιζει να βγαλεις ετησία για αυτο. Αν εχεις λεφτα για να κανεις αξιοπρεπες σκι/σνοουμπορντ πηγαινε Τρισιλ, Χεμσενταλ, Νουρεφιελ Χαφιελ κλπ.... 2 με 3 ωρες οδήγημα απο Οσλο. Εχει και σκιμπας αμα δεν εχεις αυτοκινητο. Αποψη μου, αλλος μπορει να εχει αλλη γνωμη. Εγω παντως ετσι το βλέπω. Ετσι θα έκανα.
Τωρα το τι εκανα για παρατείνω τις χιονοδρομικες μου μέρες; Τα πηρα στην κράνα ενα πρωινό και χωρις δευτερη σκέψη πηγα σε ενα μαγαζι και αγορασα Σκι πεδιλα για την τεχνική του σκειτ . Το σκι αντοχης εχει 2 τεχνικες, την κλασσικη η οποια ειναι σαν να περπατας με σκι στα ποδια, απλα σπρωχνεις μπροστα και την σκειτ τεχνικη η οποια ειναι σαν το πατιναζ ή τα πατινια αλλα με πεδιλα σκι. Ειναι πιο γρήγορη τεχνική αλλά πιο απαιτητική. Ενω στην κλασσικη τεχνικη μπορεις να "κλεψεις" για να κρατησεις δυνάμεις, στο σκειτινγκ πρεπει να κίνησε συνέχεια (εκτος παο την κατηφόρα). Ακόμα και τις ανηφόρες με σκειτινγκ τις αναιβαίνεις. Αλλά ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ κερια και μαλακίες. Αρκει να εχουν "πατησει" τις "πιστες" μαλλον διαδρομες. Αν εχει πεσει φρεσκια πουδρα 10-20εκ  το σκειτ δεν παει. Ε... εκει θα χρησιμοποιω τα κλασσικα.
Δεν ειχα προγραμματισει αυτη την αγορα για φέτος. Ειχα πει απο του χρόνου. Αλλα τελικα ποτε μη λες ποτέ. Αναγκαστηκα να την επισπεύσω. Βεβαια σταθηκα πολυ τυχερη. Μαλλον θα έλεγα έκανα μια εξυπνη κίνηση αθελα μου και εντελως απρογραμματιστα, Η καλυτερη εποχη για αγορα σκι ειναι τώρα. Τα μαγαζια για να ξεστοκαρουν και να φερουν τον εξοπλισμο της επομενης χρονιας ριχνουν τις τιμες ακομα και στα μισα. Οπως ελεγε ο θειος μου, αγορασε βαρκα τον χειμωνα και γουνα το καλοκαίρι. Πηρα ενα πλυ καλο πέδιλο που αν ηθελα να το αγοραζα του χρονου θα το χρυσοπληρωνα. Κι επειδη δεν θα το χρυσοπληρωνα, θα αναγκαζομουν να παρω ενα υποδεέστερο πέδιλο για πιο οικονομικά. Οπως και τωρα, η διαφορα μεταξυ του υποδεέστερου πέδιλου με αυτο που πηρα ήταν της ταξεως 40 ευρω. Προτιμισα λοιπον να δωσω αυτα τα 40 ευρω παραπάνω γιατι ήξερα οτι αργοτερα μπορει και να το μετανιωνα. Και τι για 40 ευρω; 
Τα εχω λατρεψει. Και ναι, ειναι μια πετυχημενη αγορα και αυτο με ευχαριστεί ακομα περισσότερο. Ειναι πουπουλο.... φουλ καρμπον για αυτο. Ουτε 1 κιλό δε ζυγίζουν. Ειχα βεβαια το θρασος ή να το πω αφέλεια, να πιστεψω πως οτι με το που θα ανεβαινα στο βουνο θα μαθαινα να κανω σκειτ με τη μια. Ημουν τοσο μα τοσο αφελης που έκανα και 12χλμ διαδρομη.... ενταξη εκανα 5 ωρες για να φτασω σπιτι μου μιας και δεν μπορουσα να κουνηθω με αυτα. Αφου δεν εχουν κερι, δεν εχεις γκριπ. Δεν μπορεις να σπρωξεις μπροστα. Ο μονος τροπος για να κινηθείς ειναι να κανεις σκειτ. Κατι το οποιο δεν ηξερα να κανω στην πράξη. Θεωρητικά μονο απο οτι ειχα δει στο youtube τις προηγουμενες μέρες. Κι επειδη ξερω πατιναζ και ρολερ μπλειντς, θεωρησα πως θα μπορεσω και σκειτ με σκι Ευκολάκι.... Εμ ελα που δεν.... 
Η επόμενη εβδομάδα αφιερώθηκε στην εκμαθηση της τεχνικης. Παρακολουθηση βιντεο απο το σπιτι και εφαρμογη αυτων που εχω δει κανοντας πανω κατω μια πλαγια μεχρι να το μαθω. Εκει, με το ζορι.... περα δωθε  μεχρι να βγει η κινηση. Κι επειδη ειμαι πολυ πειθαρχημένο ατομο, το σχεδιο πετυχε. Τη μια μερα εκανα αυτο το περα δωθε μεχρι να βγει η τεχνικη εστω στο ελάχιστο. Την επομενη εκανα μια μικρη βολτα μεχρι το πρωτο σαλε. Βγηκε η τεχνικη στο ισωμα λίγο, στις ανηφορες ειχα πρόβλημα. Τη τριτη μέρα πήγα πιο πέρα, στο 2ο σαλε (συνολικη αποσταση 12χλμ). Θα ζοριζόμουν στις 2 μεγαλες ανηφορες που εχει αλλα μετα ο γυρισμος θα ήταν απο την αγαπημενη μου κατηφορικη διαδρομη. Την τεταρτη μερα ιδια διαδρομη, η ανηφορα βγηκε πιο ευκολα. Την 5η μερα ξεθαρεψα και πηγα σε ενα 3ο σαλε πιο πανω συνολικη αποσταση 20χλμ. Το παραχεσα λιγο το ξέρω.... αλλα δεν ειχα κουραστει καθολου μεχρι τη διασταυρωση και ηξερα πως αν εκανα τη κλασσικη μου διαδρομη θα τελειωνε η βολτα γρηγορα κι εγω ηθελα κι αλλο.... Ειχα αρχισει να περνω το κολάι. Και αμα κανεις τη τεχνικη σωστα δεν κουραζεσαι τόσο. Μετα απο αυτη τη τεράστια βόλτα αποφάσισα να με βγαλω απο την απομόνωση, Τωρα μπορούσα να βρεθω με αλλα ατομα παρέα. Οποτε με μια παρέα κανονισαμε εκδρομη σκι 33 χιλιομέτρων!!! Θα πηγαιναμε με λεωφορειο σε μια περιοχη 50χλμ απο το Οσλο και θα πηγαιναμε Οσλο με τα σκι. Ειμαι τρελή το ξέρω. Και δεν ήξερα αν θα αντεχαν τα ποδια μου να κανουν σκειτ για 33χιλιομετρα. Οκ στα 33 χιλιομετρα εχεις και κατι κατηφορες οπου εκει ξεκουράζεσαι, αλλά και πάλι ειναι πολλα. Ευτυχως το εγχειρημα θα ειχε 2 μερη. Το πρωτο μερος ηταν 12χιλιομετρα μεχρι το σαλε οπου θα ξεκουραζομασταν και το 2ο μερος 19 χιλιομετρα αλλα τα τελευταια 9 θα ηταν ατελειωτη κατηφορα!!! Απο τα 650 μετρα α πεφταμε στα 150!!! Αυτο λιμπιζόμασταν..... ποτε θα απολαυσουμε τη καθοδο.
Nα μην τα πολυλογο και σας κουραζω, η εκδρομη στεφθηκε με επιτυχία. Περάσαμε υπέροχα. Η παρέ εδεσε και με το παραπάνω. Ριξαμε πολυ γέλιο. Το τοπιο υπέροχο, χιονι αρκετό. Τι αλλο να θέλει κανεις; Και προσωπικο ρεκορ κλασσικου και σκειτινγκ σκι 33χλμ. Γιουπι!!! Γυρισα σπιτι με μια πολλη γλυκιά κούραση. 
Επισης ειμαι πολυ χαρουμενη γιατι εχω κανει περισσοτερο σκι με τα σκειτ παρα με τα κλασσικα. Και εχω βαλει προσωπικο στοιχημα να κανω σκι μεχρι τον Μαιο αν και εφοσον εχει παραμείνει χιονι στο βουνο. Ειναι λιγο ανιση η μάχη, αλλα θα το παλέψουμε. Μεχρι να λιωσει και η τελευταια νιφάδα εγω θα κανω σκι! Ο Δεκεμβριος αργει να έρθει. Αν και εγω ειμαι τρελή.... προς το παρων μου βάζω φρένο αλλα αν ολα πανε καλα οπως το σχεδιαζω, λεμε αν, μπορει να κανω την τρελα να αγορασω τα roller ski και να κανω στην ασφαλτο. Ποτε μη λες ποτέ....αυτο εχει δειξει η ιστορια. Ο μονο ενδιασμος μου μεχρι στιγμης ειναι περα απο το οικονομικο, οτι θεωρω το ρελερ σκι στην ασφαλτο λιγο επικίνδυνο. Περα απο τα αυτοκινητα πο πρεπει να προσεχεις (αν κι εδω σε προσεχουν αυτοι), αντε να φας καμια τουμπα στην ασφαλτο να δεις τι γλυκα. Αυτο μονο φοβαμαι. Τις τουμπες. Εχω  πχ ρολλερ μπλειντς και τα εχω στην ντουλαπα επειδη απλα φοβαμαι. Θελω οταν σε περιπτωση κινδυνου χρειαστει να σταματησω να μπορω να το κανω άμεσα. Τα σκι σταματανε με επιβράδυνση. 

Τεσπα... θα δειξει. Τωρα μερικες φωτο απο την εκδρομη.... Το επομενη θεμα του μπλογκ επειδη το εχω υποσχεθει θα εχει σχεση με τη γάτα μου.  Stay tunned.














2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Αφροδίτη,

    Θα έρθω τελικά στο Όσλο για σπουδές! Έγινα δεκτός στο UiO!

    Έκανα και αιτήσεις για δωμάτια στις φοιτητικές εστίες στο Sogn και στο Kringsja!

    Ελπίζω να γίνουμε και γείτονες! :D

    Φιλικά,
    Ευθύμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα Ευθυμη. Βρηκα αυτο που μπορει να σου φανει χρησιμο. https://internationalstudentblog.b.uib.no/welcome-new-international-students/

    ΑπάντησηΔιαγραφή