Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Μερα νυχτα

Πηρα παραγγελια να γραψω πως ειναι το να ζεις σε μια χωρα που το καλοκαιρι ειναι ολο μερα και το χειμωνα νυχτα.  Ζω ομως στο Οσλο, διαφερει απο τον βορρα. Οσο πιο βορρεια τοσο πιο πολλες ωρες ηλιοφανειας το καλοκαιρι και νυχτας το χειμωνα. Βασικα στον βορρα το χειμωνα δεν εχει καθολου μερα (αυτο για 3 μηνες βεβαια), και  το καλοκαιρι απο την αλλη ο ηλιος δεν δυει καθολου.


Μεχρις στιγμης εχω ζησει 3 χειμωνες και αυτο ειναι το 4ο καλοκαιρι. Το καλοκαιρι ειναι η αγαπημενη μου εποχη και ας μην εχει χιονια για να κανω σκι.... Αυτο το αισθημα του οτι ειναι παντα μερα το λατρευω. Μπορει να εχει τυχει να γυρισω 23.00 σπιτι και να μη με νοιαζει γιατι ειναι μερα. Παω επισκεψη σε φιλους και δεν εχω καταλαβει οτι εχει περασει η ωρα και οτι πρεπει να παω σπιτι γιατι εχει βραδιασει, που στην ουσια δεν εχει βραδυασει...σικ. Απο την αλλη βεβαια ειναι λιγο σπαστικο να ακους τα πουλακια να τιτιβιζουν χαρουμενα στης μια ή στις δυο το πρωι. Τοτε ξημερωνει και τα πουλακια ξυπνανε.... Θα βραδιασει μονο για δυο ωρες εδω (και αυτο κουτσες), μετα μερα ξανα. Σε αλλους αρεσει αυτο σε αλλους οχι.... Κοιμαμαι με στορι απο το ΙΚΕΑ, ασπρου χρωματος και οχι μαυρου. Και αυτο στο ενα παραθυρο. Στην κουζινα εχω περσιδες αλλα δεν τις κατεβαζω καν. Με αλλα λογια δεν εχω καν πληρες σκοταδι μεσα στο σπιτι και παρολα αυτα κοιμαμαι χωρις κανενα προβλημα. Για να πω τη μαυρη μου αληθεια, επειδη μενω σε ισογειο και στον κηπο εχουμε ψηλα δεντρα που κανουν σκια το καλοκαιρι δεν μπαινει και τοσο πολυ φως στο σπιτι τοσο οσο θα εμπαινε αν εμενα στον 2 οροφο. Η Ολανδεζα που μενει στον 2ο οροφο απο οτι βλεπω κατεβαζει τα στορια σε ολα τα παραθυρα τα απογευματα. Το βαραει ο ηλιος... αρα θα εχει και ζεστη μεσα σε αντιθεση με εμενα που εχω μια δροσια.
Δεν ειμαι η μονη που της αρεσει αυτη η περιοδος του χρονου. Ολοι οι Νορβηγοι εχουν ξεχυθει εξω, στα παρκα, στη θαλασσα στις λιμνες. Εκμεταλευονται τον ηλιο και το καλοκαιρι μιας και εδω ειναι λογο κοντο. Μας εχει κανει και καυσωνα τις τελευταιες μερες. Φετος εχουμε ρεκορ θερμοκρασιας 30 βαθμων σε σιγκριση με αλλες χρονιες. Και οι 30 βαθμοι εδω μοιαζουν με 35 της Αθηνας. Και ακομα εχουμε αρχες Ιουνιου.
Το χειμωνα τα πραμματα ειναι λιγο διαφορετικα. Η διαρκεια της ημερας απο τον Νοεμβριο εως τον Φεβρουαριο (περιπου) ειναι μικρη. Ξημερωνει στις 9.30 το πρωι περιπου και αρχιζει να νυχτωνει κατα τις 3.00 με 3.30. Ειναι  λιγο περιεργο ε? Παντως σε συγκριση με τον βορρα που δεν ξημερωνει καθολου εστω και αυτες οι λιγες ωρες φωτος ειναι αρκετες. Απο το τιποτα.... Χτυπαει λιγο ασχημα γιατι αν δουλευεις πχ 8 με 4, νυχτα φευγεις νυχτα γυρνας. Και οι αθλοπεδιες (σκι πεζοποριες κλπ) γινονται λιγο με αγχος. Να ξεκινησουμε νωρις να προφτασουμε να βγουμε απο το δασος πριν νυχτωσει. Αν και οι Νορβηγοι ειναι πιο προετοιμασμενοι σε αυτο. Εχουν φακο προσαρμοσμενο στο κρανος /σκουφο/ κεφαλι. Και οχι οτι τον χειμωνα κλεινονται μεσα. Το αντιθετο. Ακομα και αν χιονιζει θα τους δεις να τρεχουν ή να πηγαινουν στη δουλεια με ποδηλατο. Αλλαζουν τα λαστιχα και βαζουν λαστιχα με καρφια. Και δεν μπα να εχει -20 και 30 ποντους χιονι εξω? Θα συνεχισουν να τρεχουν (καρφια και στα παπουτσια) ή να κανουν ποδηλατο. Εγω αυτο δεν το κανω που να με πληρωνουν. Αλλα κανω σκι.... ετσι τη βγαζω το χειμωνα. Οποτε και δεν με ενοχλει η κοντη μερα. Μονο μια χρονια με ενοχλησε. με το που πηγαινε η ωρα 5 το απογευμα ο οργανισμος μου ελεγε πως νυχτωσε τωρα πρεπει να πεσεις για υπνο. Το βιολογικο μου ρολοι ειχε απορυθμιστει λιγο. Και ζοριζομουν πολυ για να ξεπερασω τη νυστα και να κρατηθω ξυπνια.

Γενικα το θεμα μερα νυχτας ειναι θεμα συνηθειας και σωστης ψυχολογίας. Ολα παλευονται αρκει να εχεις τρόπους να τα ξεπεράσεις.

8 σχόλια:

  1. Αφροδίτη θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για όλες τις στιγμές που έχεις μοιραστεί μέσα από το μπλογκ σου καθώς μέσα από αυτές έχουμε μάθει κι εμείς πληροφορίες για τη Νορβηγία. Δεν σου κρύβω ότι μου κέντρισε κυρίως το ενδιαφέρον το γεγονός ότι δεν εγκατέλειψες την προσπάθεια να πάρεις μαζί και τη γάτα σου. Πρόκειται κι εγω να έρθω Νορβηγία για δουλειά και ψάχνω πληροφορίες ώστε να καταφέρω να πάρω και τη σκυλίτσα μου μαζι... Θα μπορούσες να μου δώσεις κάποια συμβουλή ώστε να αποφύγω παγίδες τόσο στο ταξίδι όσο και κατά τη διαμονή μας εκεί; Επίσης θα μπορούσες να μου πεις το mail κάποιου κτηνιάτρου εκεί ώστε να απευθυνθώ για πληροφορίες όσων αφορά τον εγκλιματισμό της στα νεα καιρικα δεδομένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημερα σε ευχαριστω για τα καλα σου λογια. Την μικρη δεν θα μπορουσα να την αφησω με τιποτα πισω. Μια επιλογη που δεν την εχω μετανιωσει παρολο που με εχει περιορισει κατα πολυ. Για παραδειγμα θα μπορουσα ν ημουν πιο ευελικτη με τα σπιτια και να βρω κατι φθηνοτερο αλλα δεν μπορω. Δυσκολα βρισκεις σπιτι που να δεχονται ζωα. Ειναι σπαστικο να βλεπεις στις αγγελιες να λενε τα ζωα δεν επιτρεπονται. Θελει πολυ ψαξιμο και τυχη. Εγω σταθηκα πολυ τυχερη με το σπιτι.
    Ο εγκλιματισμος στα ζωα ειναι πολυ ευκολος μη φοβασαι. Ακομα και στο κρυο. Η δικια μου μισει το χιονι αλλα δεν χανει τη βολτα της στον κηπο... Η Νορβηγοι πανε με τα σκυλακια τους παντου ακομα και για σκι/τρεξιμο/πεζοποριες/ποδηλατο. Το σκυλι στη βολατ ειναι ελευθερο μονο στο δασος, στην πολη παντα με λουρι. Καλα εκπαιδευμενο και κοινωνικοποιημενο (να μην τσαμπουκαλευονται με τα αλλα). Στο χιονι τους φορανε καλτσακια (στα μικροσωμα κυριως). Στις αεροπορικες εταιριες αν ζυγιζει μεχρι 8 κιλα μαζι με τη θηκη μπορεις να την εχεις μαζι σου στην καμπινα αλλιως στο καργκο. Εκτος απο την εταιρια Norwegian που δεν τα δεχεται καθολου στην καμπινα #%$#%$#%. Πρεπει να εχει διαβατηριο, τσιπ εμβολια και αντιλυσσικο... δεν εχουν την καραντινα που ισχυε για την Αγγλια. Ευτυχως. Οτι αλλο θες ρωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα!!! Σε ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σου!! Δυστυχως θα πρεπει να ταξιδέψει με αποσκευές διότι είναι 20 κιλά. Με διαβατήριο εμβόλιο τσιπ είμαστε εντάξει. Κάπου διαβασα ότι θα πρέπει να έχουμε ενημερώσει για την άφιξή μας στο Gardermoen μια ημέρα πριν προκειμένου να περάσει από επιθεώρηση. Έκανες κάτι τέτοιο ή ειδοποίησε η αεροπορική σου; Περιττό να σου αναφέρω ότι όλοι μου λένε να μην τη πάρω μαζί το πρωτο διάστημα μέχρι να τακτοποιηθώ. Είμαι πραγματικά σε δίλημμα γιατί δεν θέλω να ταλαιπωρηθεί....
    Επίσης επικρατεί και η γνώμη πριν ξεσηκωθώ κι ανέβω για μόνιμη εγκατάσταση να κάνω πρωτα ενα αναγνωριστικό ταξίδι προκειμένου να δω και την επιχείρηση, την πόλη τον τροπο ζωής και να ξεκινήσω τις διαδικασίες για τα απαιτούμενα εγγραφα (ID number κλπ) Αν έχω καταλάβει σωστά εσύ έκλεισες ραντεβού για ID number πριν φυγεις από Ελλάδα προκειμένου μόλις φτάσεις Όσλο να βγάλεις το ID και να ξεκινήσεις την εργασία σου άμεσα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κοιτα εγω δεν την εχω δηλωσει πουθενα και δεν ξερω αν πρεπει ή οχι.... χαχαχα. Ποτε δεν μου εχουν ζητησει τα χαρτια της. Πιστευω οτι μπορει και να ειναι λαθρομεταναστρια χαχαχαχα... εγω την εμβολιαζω καθε χρονο και φυσικα πληρωνω το εισητηριο της στο αεροπλανο....
    Τωρα στα δαδικαστικα της δουλειας. Εχεις βρει δουλεια ή θα ανεβεις να ψαξεις? Χωρις δουλεια δυσκολα θα σου νοικιασουν σπιτι να το ξερεις. Και αν εχεις και σκυλο μαζι η δυσκολιες ευρεσης κατοικιας ειναι ακομα πιο δυσκολο. Εγω ειχα δουλεια και συμβολαιο οταν ανεβηκα και πηγα στην αστυνομια και εβγαλα τον μονιμο προσωρινο αριθμο. Χωρις δουλεια σου δινουν ενα προσωρινο αριθμο (D unmber).
    Θα σου ελεγα κι εγω να μην τον παρεις μαζι σου. Ανεβα βρες σπιτι δουλεια αν δεν εχεις και μετα τον ανεβαζεις....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λαθρομετανάστρια ε; χαχαχαχ
    Έχει γίνει επαφή για δουλειά σε συγγενικό μου πρόσωπο χωρίς να έχουμε υπογράψει κάποια σύμβαση εργασίας ακόμη. Έτσι κι αλλιώς δεν έχω τη δυνατότητα να ανέβω πριν τον Οκτώβρη λόγω υποχρεώσεων... Βέβαια ξεκίνησα να κοιτάω για σπίτια, τιμές κι αν επιτρέπουν γενικά κατοικίδια ή όχι και μια απογοήτευση την πήρα... Τι να πω μακάρι να πανε ολα καλά!!!
    Και πάλι σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες!!!!! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα πρεπει να σου υπογραψει συμβαση για να μπορεσεις να παρεις το ID number. Σου ευχομαι καλη τυχη και καλη επιτυχια. Αν μπορουν να σε φιλοξενισουν μαζι με το σκυλι μεχρι να βρεις σπιτι παρε το σκυλι μαζι σου. Αλλιως θα κανεις αλλη μια βολτα αναγκαστικα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Και μην ξεχνάς, για ό,τι χρειαστείς είμαι εδώ! Καλά να περνάς!

      Διαγραφή