Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

17 Ιουνιου!


                                                     17η Ιουνίου!!

Η 17η Ιουνίου θα γραφτεί στο ημερολόγιο μου ως η ημέρα γιορτής για εμένα! Αυτά τα μαθήματα πέρα από την οικονομική βοήθεια , ήταν το καλύτερο δώρο που μου έχει κάνει η Νορβηγία.  Το σεμινάριο είχε διάρκεια  4 μήνες. Κάθε μέρα Δευτέρα εως Παρασκευή επί 6 ώρες την ημέρα μόνο Νορβηγικά. Γνώρισα καταπληκτικούς ανθρώπους από όλα τα μέρη και τα πλάτη της γης, μια καταπληκτική, απίστευτη καθηγήτρια (δεν υπάρχει αυτό το άτομο!!!) και το σημαντικότερο; Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα εξέπληξα τους πάντες και έμαθα να μιλάω Νορβηγικά. Κανείς δεν το περίμενε, ούτε κι εγώ. Αλλά πίεσα τρελά τον εαυτό μου.
Ας τα πάρουμε τα πράμματα από την αρχή....



Δευτέρα 17/6/13.

Αποχαιρέτα τη μάνα μου στο σταθμό του τραίνου (με τα γνωστά επακόλουθα κλάμα στενοχώρια κλπ) και καπάκι πάω στη σχολή. Πρώτη μέρα άντε να δούμε τι σοι σεμινάριο είναι αυτό. Είχα πείσει το ν εαυτό μου να το θεωρήσει σαν δουλειά, εξάωρη εργασία με σκοπό την εκμάθηση Νορβηγικών. Στο κάτω με πληρώνουν κι άλας για να τα μάθω τα ρημάδια. Γλώσσα=Εργασια ΤΕΛΟΣ. Μονόδρομος για μένα. Μέχρι εκείνη τη μέρα το μόνο που ήξερα από τη γλώσσα ήταν ορισμένους κανόνες γραμματικής και να διαβάζω μικρά κείμενα. Άντε και λίγο εφημερίδα, αλλά εύκολα άρθρα. Το πρόβλημα μου ήταν  ότι δεν είχα με ποιον να τα μιλήσω και φυσικά όταν τους άκουγα να μιλάνε (τηλεόραση, ραδιόφωνο, στο δρόμο μεταξύ τους) δε καταλάβαινα γρι…. Επίπεδο μηδέν.
Μπαίνω λοιπόν στην αίθουσα και περίμενα να αρχίσει το πανηγύρι…. Και όλοι οι μαθητές ήξεραν και μιλάγανε μεταξύ τους Νορβηγικά!!! Εγώ τίποτα! Ωχ μάνα μου λέω… μη πανικοβαλλεσαι Αφροδίτη. Έρχεται ο υποδιευθυντής της σχολής και αρχίζει την ομιλία του. Όλες οι αισθήσεις μου εκείνη την ώρα ανοιχτές. Έπρεπε να τον καταλάβω! (υπότιτλοι δεν παιζανε δυστυχώς). Και προς έκπληξη μου, το 80% από αυτά που έλεγε τα κατάλαβα !!! Χριστέ μου λέω, τον καταλαβαίνω. Μετά έρχεται η σειρά της αγαπημένης μου καθηγήτριας, της Κάριν. Αυτή με δυσκόλεψε λίγο, αλλά βρήκα αργότερα τρόπο να την καταλαβαίνω. Διάβαζα τα χείλη της! Έγινα και χειλοαναγνωστρια… στην ανάγκη τα πάντα γίνεσαι. Μετά μίλησε ο διευθυντής της σχολής. Αυτός ήταν εύκολος. Πανηγύριζα…. Γουαου ξέρω Νορβηγικά!!!!! Όταν πήγα στο μετρό βέβαια, προσγειώθηκα στη πραγματικότητα…  επίπεδο πάλι 0. εξακολουθούσα να μην τους καταλαβαίνω!!! Φυσικό ήταν. Οι δάσκαλοι μιλανε αργά και καθαρά με σκοπό να τους καταλαβαίνουμε!
Την επόμενη μέρα θα γράφαμε διαγώνισμα για να μας κατατάξουν στις ανάλογες τάξεις. Ανάλογα με το επίπεδο μας. Ευχαριστημένη βγήκα. Στη κατανόηση κειμένου καλά τα πήγα το reading το είχα, στο listening κι εκεί παραδόξως καλά τα πήγα αν και  «έκλεψα λίγο». Διάβασα τα χείλη της Καριν εκείνη την ώρα J . Η χειλεοαναγνωση που λέγαμε… Σε καλό μου βγήκε. Την επόμενη μέρα κάθε καθηγήτρια έπαιρνε έναν έναν ξεχωριστά στο γραφείο της και είχαν μια κουβεντούλα. Εγώ έπεσα στα χέρια της Καριν. Την είχα συμπαθήσει από τη πρώτη στιγμή που την είδα και χάρηκα που «έπεσα στα χέρια της». Η συζήτηση που είχαμε στο γραφείο της έχει γράψει  ιστορία.
-Κάριν.: Πόσο καιρό είσαι Νορβηγία είπαμε;
-Αφροδίτη: Τρεις μήνες. Της λέω. Βασικά 2 μήνες και 17 μέρες ήταν αλλά μου ήταν δύσκολο να λέω όλο αυτό το μακρινάρι στα Νορβηγικά και το έκανα 3 μήνες. Πιο εύκολο.
Κ. Μόνο 3 μήνες;;;;;;; Και μου έγραψες 94% στο γραπτό και 92% στο προφορικό;;;;; 3 μήνες;;;;
-Α.: Έγραψα  94%;;;;
-Κ: 3 μήνες;;;;;;
-Α: Έγραψα τόσο;; και συνέχιζα να κοιταω να νούμερα σα χάνος.
-Κ¨: 3 μήνες και μου έγραψες τόσο;
-Α: Τι να σου πω τώρα… εσύ τα διόρθωσες αφού τόσο το  έβγαλες…. Είχα και θράσος χαχαχα..
- Κ: Μπραβο!!!3 μήνες μόνο  εδώ;;;  Απίστευτο.


Βγήκαμε από το γραφείο και οι 2 έκπληκτες για τους δικούς μας λόγους. Γέλαγα σα χαζό. Άκου 94%. Βρε μπας και ξέρω Νορβηγικά και δεν το ξέρω; Το διάβασμα που είχα κάνει έπιασε τόπο. Αλλά γενικά έχω ταλέντο με τις ξένες γλώσσες. Ειδικά με τη γραμματική τους. Θέλω να ξέρω  τα πάντα σε μια γλώσσα. Το πώς διαμορφώνεται  από τι αποτελείται κλπ κλπ… Μπορώ να εξομολογηθώ πως ξέρω καλύτερα τη Νορβηγική γραμματική από ότι την Ελληνική.
Το 94% και το 92% του τεστ με κατέταξε στη τάξη με τους καλυτέρους μαθητές!!! Φυσικά όλοι ξεράνω πολύ καλά τη γλώσσα. Χρόνος παραμονής στη Νορβηγία από 1 ως 7 χρόνια. Που πας ρε Καραμήτρο με τους δυόμιση μήνες;;;; Οεο… ???? Δεν με έπιασε πανικός. Έβαλα στοίχημα με τον εαυτό μου. Έπρεπε να αποδείξω ότι αξίζω να βρίσκομαι σε αυτή τη τάξη. Και νομίζω πως το έκανα καλά. Ήμουν τυχερή που η Κάριν ήταν η υπεύθυνη καθηγήτρια μας! Φοβερός άνθρωπος. Τρελή ενέργεια. Σου έδινε το κίνητρο με έναν και μοναδικό τρόπο.  Σε αυτούς τους 4 μήνες υπήρξε τα πάντα για εμάς. Φίλη, μητέρα, αδερφή….  Ο άνθρωπος μας. Δεν έχω ξανασυναντήσει τέτοια καθηγήτρια. Και φυσικά με έμαθε Νορβηγικά. Είχε τρελή υπομονή μαζί μου. Ειδικά στις φάσεις που δεν την καταλάβαινα και τη κοίταζα σαν εξωγήινο.  Θα μου λείψει τρελά.

Και ναι… κάθε μέρα άκουγα Νορβηγικά. Άρχισα να μιλάω με τους συμμαθητές μου σιγά σιγά στα Νορβηγικά. Διάβαζα Νορβηγικά….  Η πρόοδος μου ήταν τόσο ταχεία που εξέπληξα τους πάντες. Σε όσους λέω πως είμαι μόνο 6 μήνες εδώ μου λένε «και μιλάς τόσο καλά τα Νορβηγικά;;;» Που να δείτε τι εκθέσεις γράφω…. Ναι το κάνω και αυτό! Φεβρουάριο δίνω για πτυχίο. Θα έδινα και τώρα αλλά κόντεψα…. Δεν νοιώθω ακόμα έτοιμη. Αν και στο προφορικό όλοι μου είπαν πως ήταν εύκολο. Τεσπα… την επόμενη φορά.


Τώρα παρακολουθώ άλλο ένα σεμινάριο με τη γνωστή επιδότηση. Αυτό είναι καθαρά προετοιμασία για να δώσω για το πτυχίο τον Φεβρουάριο. Επενδύω στη γλώσσα λοιπόν για να μπορέσω να βρω την πολυπόθητη δουλειά.  
Και ναι, δεν το βάζω κάτω. Ο επιμένων νικά. Θα έρθει και αυτή. 






















3 σχόλια:

  1. Αγαπημενη μου φιλη,ειμαι πολυ περηφανη και χαρουμενη για σενα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή